Pytanie:
Kontrahent pomyłkowo wpłacił na nasze konto zapłatę dotyczącą zamówienia u innej firmy. Po zauważeniu pomyłki, poprosiliśmy o podanie nr konta do zwrotu nienależnie przekazanej kwoty. Jednak kontrahent zdecydował, że chce pozostawić kwotę nadpłaty na poczet świadczonych przez nas w przyszłości usług - potwierdzenie email. Kiedy w takiej sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w podatku VAT? Czy w momencie otrzymania należności od kontrahenta, czy w momencie podjęcia przez niego decyzji o pozostawieniu nadpłaty na poczet przyszłych świadczeń?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo