Pytanie:
Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą z dniem 31 maja 2009 r. Posiadam towary handlowe na kwotę około 10.000 zł. Na dzień likwidacji działalności będę miała na stanie: 2 lady chłodnicze - każda po 2.000 zł netto (zakupione na fakturę z 22% VAT), wpisane do ewidencji wyposażenia 1 kwietnia 2004 r., kasę fiskalną o wartości netto 3.600 zł (kupiona na fakturę z 22% VAT) - wpisana do ew. środków trwałych 1 marca 2005 r., samochód dostawczy, którego cena zakupu to 17.500 zł (kupiony na fakturę VAT zw. - nieodliczany VAT) - wpisany do ewidencji środków trwałych. Czy w remanencie likwidacyjnym mam ująć zarówno towary handlowe, jak i wyposażenie oraz środki trwałe? Czy środki trwałe i wyposażenie podlegają opodatkowaniu VAT i zryczałtowanym podatkiem dochodowym? Czy środki trwałe i wyposażenie mam ująć w remanencie w cenie zakupu? Czy muszę zrobić korektę VAT od zakupu kasy fiskalnej?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Tomala
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie. Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem lub współautorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT. Od wielu lat współpracuje również z Portalem Finansowo-Księgowym. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w lutym 2002 r.
Działalność doradcy podatkowego prowadzi od 2003 r. Obecnie jako partner w kancelarii doradztwa podatkowego.