Pytanie:
W 2020 roku prowadziłem działalność gospodarczą, którą zawiesiłem w listopadzie 2020 r. Od tego czasu jestem zatrudniony na umowę o pracę. W styczniu 2020 roku wziąłem samochód w leasing do celów mieszanych. Teraz przychodzi czas złożenia deklaracji za 2020. Czy w związku z tym mogę uwzględnić ratę grudniową w kosztach uzyskania przychodu (zaznaczam że od 1 grudnia jestem na umówię o pracę)? Jeśli tak to czy powinienem uwzględnić kwotę brutto (z VAT), netto czy może netto + 50%VAT (tak jak podczas standardowego miesięcznego rozliczania)?
Pozostało jeszcze 63% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Barbara Dąbrowska
absolwentka studiów MBA, dyrektor ds. finansów i compliance w firmie consultingowej, manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.