Pytanie:
Nasza firma zajmuje się sprzedażą i serwisem urządzeń medycznych. Otrzymaliśmy zamówienie na kompletne wyposażenie gabinetu od firmy pośredniczącej w sprzedaży. W skład wyposażenia wchodzi wiele urządzeń będących odrębnymi pozycjami magazynowymi. Klient chce jednak, aby faktura zawierała tylko jedną pozycję, tj.: wyposażenie gabinetu (oczywiście w sumarycznej cenie wszystkich urządzeń), a urządzenia wchodzące w skład dostawy były wymienione (bez wskazania ceny) w uwagach lub załączniku do faktury. Czy w świetle przepisów możemy uwzględnić taką prośbę klienta? Poszczególne urządzenia dostawy są urządzeniami medycznymi i jako takie są objęte obniżoną, 7% stawką VAT - posiadają odpowiednie certyfikaty, wpisy do rejestrów itp. Czy opisany powyżej sposób fakturowania może zmienić stawkę VAT?
Pozostało jeszcze 61% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo