Pytanie:
Spółka z o.o. zatrudnia 4 pracowników, ale zamierza zlikwidować 1 etat i w związku z tym pracownik, który ma wypracowane powyżej 40 lat pracy mógłby skorzystać ze świadczenia przedemerytalnego. Czy jako zakład pracy musimy zawiadomić o fakcie zlikwidowania etatu Powiatowe Biuro Pracy, czy wystarczy jedynie wręczyć pracownikowi wypowiedzenie umowy o pracę i wskazać, że jest to z przyczyn leżących po stronie zakładu pracy jako likwidacja etatu. Czy rozwiązanie umowy może nastąpić również na mocy porozumienia stron? Czy koniecznie musi być zachowany okres wypowiedzenia (w naszym przypadku wynosiłby 3 miesiące)?
Pozostało jeszcze 54% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo