Jakie zapisy powinny być zamieszczone w umowie zlecenia, aby nie została potraktowana jak umowa o pracę

Iwona Kusio-Szalak

Autor: Iwona Kusio-Szalak

Dodano: 5 października 2017
Pytanie:  Planujemy zatrudnić emeryta w ramach umowy zlecenia. Prowadzimy hotel i potrzebujemy osoby, która będzie wspierać pracę recepcji hotelu. Osoba ta będzie pracowała głównie w nocy. Do jej obowiązków będzie należało pilnowanie obiektu w godzinach nocnych oraz takie czynności, jak: wprowadzanie do programu hotelowego rezerwacji pokoi, aktualizowanie bazy danych klientów, archiwizowanie dokumentów. Czy tak określone obowiązki mogą być zawarte w umowie zlecenia? Ewentualnie jakie zapisy powinny być w umowie, aby nie została potraktowana jak umowa o pracę.

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Iwona Kusio-Szalak

Autor: Iwona Kusio-Szalak

Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz