Pytanie:
Jesteśmy spółdzielnią zatrudniającą około 200 osób. Mamy wyodrębnioną jednoosobową służbę bhp. Czy osobie zatrudnionej w tej komórce można przydzielić dodatkowe obowiązki np. 2 godz. dziennie pracy w dziale technicznym? W naszym przekonaniu dla właściwego wykonania pracy na stanowisku bhp wystarczy 6 godz. dziennie. Jeśli można, to czy wystarczy określić pracownikowi dwa zakresy czynności, czy należy sporządzić dwie umowy o pracę w odpowiednim wymiarze etatu dla każdego z zakresów? Nadmieniam, że wykonywanie pracy na stanowisku bhp wiąże się z bezpośrednią podległością prezesowi zarządu, natomiast w dziale technicznym kierownikowi tego działu.
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.