Pytanie:
Pracownica była długotrwale chora, a następnie miała świadczenia rehabilitacyjne. Pierwsze trwało ok. 7 miesięcy – do 11 kwietnia 2022. Potem bez poinformowania firmy odbyła kolejne świadczenie rehabilitacyjne. Od 12 kwietnia br. pracownica nie przyszła do pracy, bo nie miała pozwolenia na prace od lekarza, a ZUS nie wystawił jeszcze zaświadczenia o świadczeniu rehabilitacyjnym. W związku z tym firma rozwiązała umowę o pracę na podstawie art 30 par 1 pkt 3 w związku z artykułem art 53 par 1 lit b ustawy Kodeks pracy. Pracownica rozwiązanie umowy odebrała za pośrednictwem poczty 19 kwietnia. I ten dzień uznaliśmy za dzień zakończenia umowy o pracę. Jednak 30 maja br. przyszło pismo z ZUS, że „byłemu” już pracownikowi przedłużono świadczenie rehabilitacyjne od 12 kwietnia do 30 września 2022 r. Jak należy to traktować?
Pozostało jeszcze 74% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.