Pytanie:
W 2020 roku wypłacono zasiłek rodzicowi dziecka do lat 8 z tytułu opieki w związku z COVID-19. Warunkiem wypłaty było złożenie oświadczenia przez pracownika o braku możliwości zapewnienia opieki nad dzieckiem. Płatnikiem świadczeń jest zakład pracy. Okazuje się, że ta osoba pracowała w tym czasie w innych miejscach i ZUS żąda dokumentacji. Niestety nie mam tych oświadczeń. Poprzednie biuro rachunkowe nie oddało bowiem części dokumentów, w tym wniosków o zasiłki. Jaka jest procedura zwrotu tego świadczenia? Czy ono obciąża firmę czy pracownika?
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Siwiec
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowych studiów na kierunku Podatki w krajowym i międzynarodowym obrocie gospodarczym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i na kierunku Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw.
Autorka i współautorka książek i artykułów prasowych.
Pełnomocnik procesowy uczestniczący w postępowaniach przed organami administracji, sądami powszechnymi, administracyjnymi i polubownym sądem przy Krajowej Izbie Gospodarczej
w Warszawie.