Likwidacja firmy a prawo do zasiłku macierzyńskiego dla pracownicy

Piotr Kostrzewa

Autor: Piotr Kostrzewa

Dodano: 20 stycznia 2010
Pytanie: Likwiduję działalność gospodarczą z dniem 1 lutego 2010 r. Mam jedną pracownicę, która jest w 3 miesiącu ciąży i jest na chorobowym. Jakie dokumenty i kiedy muszę złożyć, żeby ZUS przejął płacenie zasiłku dla mojej pracownicy? W ZUS uzyskałam informację, że nie mogę jej wyrejestrować i dalej mam za nią składać deklaracje RSA. Wydaje mi się to niedorzeczne z racji tego, że nie będę mieć już firmy. Czy moja pracownica musi się zarejestrować w urzędzie pracy skoro jest niezdolna do wykonywania jakiejkolwiek pracy? Jakie dane pracownica podaje w przychodni, do wypisania druku chorobowego?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Piotr Kostrzewa

Autor: Piotr Kostrzewa

Specjalista z zakresu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.