Końcówka roku, to czas na biznesowe podsumowania. Pojawiają się jednak problemy z rozliczaniem tego rodzaju imprez, eventów i wigilii firmowych. Dlaczego lepiej nie nazywać spotkania firmowego „wigilią”? Dowiedz się, jak skutecznie zaplanować biznesowe podsumowanie roku, aby spełniało cele integracyjne i motywacyjne, a jednocześnie przynosiło korzyści podatkowe. W trakcie szkolenia poznasz najczęstsze błędy, praktyczne wskazówki i interpretacje podatkowe, które pomogą Ci uniknąć problemów z fiskusem. Nie pozwól, aby nieprzemyślane działania obciążyły firmowy budżet.
Uniknięcie błędów podatkowych – dowiesz się, jak prawidłowo kwalifikować koszty związane z firmowymi spotkaniami podsumowującymi rok.
Praktyczne wskazówki – poznasz konkretne rozwiązania dotyczące poprawnego sporządzania dokumentacji.
Aktualne interpretacje podatkowe – zyskasz wiedzę o najnowszych stanowiskach fiskusa, które możesz wykorzystać na korzyść firmy.
Optymalizacja kosztów – zrozumiesz, jak właściwe planowanie i dokumentowanie spotkań może przyczynić się do oszczędności.
Praktyczne case study – przeanalizujesz typowe błędy księgowe, które często pojawiają się podczas rozliczeń takich wydarzeń.
Wzrost pewności w działaniu – zdobędziesz pewność, że Twoje działania są zgodne z przepisami i korzystne dla budżetu firmy.
Szkolenie online prowadzi Luiza Pieprzyk, audytor podatkowy, trener, wykładowca, ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE, partner TAX & DUTY, niezależna publicystka.
Polecamy też:
Świąteczne prezenty dla kontrahentów – 8 przykładów, jak rozliczyć
Wigilijne spotkania w firmach to już niemal tradycja. Są one dobrą okazją do budowania relacji z pracownikami i na podsumowanie minionego roku. Kłopoty pojawiają się jednak z rozliczaniem takich wydatków, gdy w spotkaniu biorą udział osoby zatrudnione na B2B. Poznaj najnowsze stanowisko fiskusa dotyczące tego, czy udział samozatrudnionych w wigilii firmowej pozwoli na zaliczenie wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
Sprawa dotyczyła spółki, którą świadcząc swoje usługi korzysta m.in. z pomocy podwykonawców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze i współpracujących ze spółką na podstawie umów świadczenia usług w tzw. systemie B2B. Podwykonawcy są wykwalifikowanymi specjalistami z sektora IT, w tym w szczególności z programowania. Oprócz podwykonawców, spółka posiada stały zespół pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
Spotkanie świąteczne, w której biorą udział samozatrudnieni – co kosztami
Spółka zamierzała zorganizować spotkanie świąteczne, podczas którego będą omawiane wyniki spółki, najnowsze trendy w branży, niemniej istotnym aspektem takiego spotkania jest także integracja zespołu (zarówno podwykonawców jak i pracowników). Spotkania wigilijne odbywają się i odbywać będą poza godzinami pracy.
Dzięki integracji oraz wspólnym podsumowaniu działalności spółki, zespół działa sprawniej, zwiększa się jego wiedza o aktualnych realiach gospodarczych i technologiach w branży co przekłada się na wyniki finansowe spółki.
W związku z organizacją spotkania wigilijnego, spółka ponosi koszty związane z jego organizacją, na które składają się głównie wydatki na gastronomię. Mogą to być również wydatki związane z wynajmem sali, obsługą imprezy lub rezerwacją hotelu. Spółka będzie mieć dokumenty związane z organizacją spotkania: faktury, harmonogram spotkania, korespondencje mailowe.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jakie jest najnowsze stanowisko organów podatkowych w sprawie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków, gdy w spotkaniu biorą udział osoby zatrudnione na B2B.
Polecamy też:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.