Dwa lata temu pojawił się nowy obowiązek raportowania przez pracodawców prowadzących Pracownicze Programy Emerytalne (PPE) poziomu partycypacji, jaki występuje w ich programie. Pracodawcy mają obowiązek wskazać poziom partycypacji w PPE według stanu na dzień 1 lipca 2024 r. Informacja musi zostać przekazana do końca lipca 2024 roku. Niespełnienie jednej z przesłanek, jaką jest odpowiedni poziom partycypacji w ramach PPE, oznacza, że pracodawca będzie musiał utworzyć PPK. Dowiedz się więcej.
Z komentarza eksperta Portalu FK dowiesz się:
Przeczytaj także:
Niektórzy pracodawcy bez PPK w lipcu muszą sprawdzić tzw. partycypację
Styczeń 2024 roku ważnym miesiącem dla pracodawców prowadzących PPE zamiast PPK
W 2024 roku zmiana limitu wynagrodzenia uprawniającego do obniżenia wpłaty podstawowej do PPK
Poznaj nowe limity w IKE, IKZE, PPE na 2024 rok
Naliczanie i odprowadzanie wpłat do PPK w pytaniach i odpowiedziach
Czy zatrudnienie samych zleceniobiorców obliguje do utworzenia PPK
Obejrzyj wideoporadę:
Portal FK przypomina: tylko do 31 stycznia pierwszy raport dotyczący poziomu partycypacji w PPE
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.