Jeżeli spółka jest stroną postępowania administracyjnego, o wypowiedzeniu pełnomocnictwa powinna powiadomić organ prowadzący postępowanie. W przeciwnym razie naraża się na dotkliwe konsekwencje wynikające ze skutku, jaki ma doręczenie decyzji pełnomocnikowi, np. związane z upływem terminu do wniesienia odwołania lub skargi.
W dniu 11 kwietnia 2011 r. weszły w życie znowelizowane przepisy kodeksu postępowania administracyjnego. Spółki z o.o., z uwagi na przewlekłość prowadzonych spraw przed urzędami, mogą składać zażalenia i skargi.
Od 11 kwietnia 2011 r. obowiązują znowelizowane przepisy kodeksu postępowania administracyjnego. Celem nowelizacji jest usunięcie luk w przepisach powodujących długie załatwianie spraw w urzędach.
Spółki z o.o. dokonują czynności w postępowaniu przez zarząd albo osoby uprawnione do działania w ich imieniu (pełnomocnika), które mają obowiązek wykazać swoje umocowanie dokumentem przy pierwszej czynności w postępowaniu. Z przepisów prawa wynika, że do działania w postępowaniu konieczne jest wykazanie umocowania, czyli pełnomocnictwa do działania w konkretnej sprawie.
Możesz skutecznie złożyć po terminie odwołanie od decyzji, tylko wówczas gdy udowodnisz, że uchybienie nastąpiło bez Twojej winy. Podanie o przywrócenie terminu należy złożyć w ciągu 7 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia terminowi. Chodzi tu o uprawdopodobnienie przez Ciebie nie tylko braku winy umyślnej (tzn. zamierzonego działania), ale również niedbalstwa (tzn. niedołożenia należytej staranności).
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip