120 mln zł z budżetu rocznie przez 10 lat dla przedsiębiorców w kłopotach. Taki będzie efekt ustawy dotyczącej Polityki Nowej Szansy. Dzięki nowym przepisom przedsiębiorcy będą mogli również uzyskać ulgę na restrukturyzację niektórych należności publiczno-prawnych o szacunkowej wartości 50 mln zł rocznie.
Przedsiębiorstwo chce się ubiegać o dotację na kapitał obrotowy z PARP. Wcześniej podatnik otrzymał pomoc z tarczy finansowej PFR oraz środki z FGŚP za obniżony czas pracy. Czy istnieje limit pomocy publicznej, który wynosi 800.000 EUR? Ile to będzie w PLN? Po jakim kursie powinien być liczony? Ten limit pomocy publicznej na pewno jest wykorzystywany przez otrzymaną subwencję z tarczy finansowej PFR. Podatnik jednak nie ma pewności, czy do pomocy publicznej zaliczają się również środki z FGŚP? W dotacji na kapitał obrotowy PARP jest napisane, że liczy się spadek dochodów powyżej 30%. Podatnik wykazał taki spadek przy tarczy finansowej PFR posługując się deklaracjami VAT. Czy przy tej formie wsparcia (dotacja na kapitał obrotowy) spadek również należy liczyć za pomocą deklaracji VAT? Dotację na kapitał obrotowy można otrzymać maksymalnie na 3 miesiące. W jaki sposób firma ma udowodnić, że potrzebuje wsparcia na 3 miesiące a nie tylko na miesiąc? We wniosku trzeba wskazać liczbę etatów w oparciu o ekwiwalent pełnego czasu pracy FTE. Czy podatni powinien wziąć pod uwagę to, że firma obecnie pracuje na 80% czasu pracy? Czy do wyliczenia FTE powinien wziąć jedynie pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę? Czy do wyliczenia FTE należy wziąć uwagę stan na początek miesiąca, w którym składa się wniosek czy może stan na dzień składanego wniosku?
Obowiązują już zmiany m.in. prawa restrukturyzacyjnego, wprowadzające nowe regulacje dotyczące pomocy publicznej. Dzięki nowym przepisom przedsiębiorcy będą mogli liczyć na wsparcie. Poznaj szczegóły zmian.
Jest rozporządzenie dotyczące szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy na kulturę i ochronę dziedzictwa kulturowego w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020”, oś priorytetowa VIII. Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury. Poznaj szczegóły.
Nowe zasady udzielania pomocy dla przedsiębiorców, zmiana intensywności udzielanego wsparcia to tylko niektóre propozycje przyjętych wczoraj przez Rząd dokumentów dotyczących specjalnych stref ekonomicznych.
Zmienione przepisy dotyczą przyznawania regionalnej pomocy inwestycyjnej w latach 2014-2020. Główne zmiany obejmują m.in. intensywność pomocy, definicję dużego projektu inwestycyjnego, dodatkowe warunki przyznania wsparcia na inwestycje zmieniające proces produkcji lub dotychczasową działalność już istniejącego przedsiębiorstwa.
Dnia 1 lipca 2014 r. zmieniły się przepisy UE w zakresie udzielania pomocy publicznej de minimis. Z programu gwarancji de minimis będą mogły korzystać także podmioty działające w sektorze węglowym. Korzystniejsze będą też warunki obliczania wartości pomocy publicznej przy krótkim okresie zabezpieczania transakcji w formie gwarancji de minimis (do 27 miesięcy). Powinno to ułatwić przedsiębiorcom dostęp do wyższych kredytów. Bank Gospodarstwa Krajowego już dostosował warunki udzielania gwarancji de minimis do nowych wytycznych.
Wykorzystanie wcześniej używanych elementów do wytworzenia środka trwałego nie pozbawi go cech nowości. W konsekwencji wydatki na nabycie maszyn kwalifikują się do objęcia pomocą publiczną.
Jedna ze spółek prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: SSE), zajmuje się produkcją poduszek powietrznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma przystąpiła do realizacji projektu inwestycyjnego (na terenie strefy), polegającego na rozbudowie zakładu produkcyjnego. Przedsiębiorstwo zleciło swojemu partnerowi – spółce niemieckiej wykonanie linii produkcyjnej do wytwarzania poduszek powietrznych, dostosowanej do wymogów spółki. Zleceniobiorca wykorzystał w nieznacznym zakresie niektóre elementy maszyn i urządzeń, których wcześniej używał przy wykonywaniu działalności gospodarczej, a które ze względu na stan techniczny i walory użytkowe nadawały się do ponownego zastosowania.
Spółka chciała wiedzieć, czy użycie do wytworzenia linii produkcyjnej elementów ponownego zastosowania pozwala na uznanie za „wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą” w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (dalej: rozporządzenie strefowe).
Wykorzystanie wcześniej używanych elementów do wytworzenia środka trwałego nie pozbawi go cech nowości. W konsekwencji wydatki na jego nabycie kwalifikują się do objęcia pomocą publiczną - uznał NSA.
Jedna ze spółek prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE, zajmuje się produkcją poduszek powietrznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma przystąpiła do realizacji projektu inwestycyjnego (na terenie strefy), polegającego na rozbudowie zakładu produkcyjnego. Przedsiębiorstwo zleciło swojemu partnerowi gospodarczemu – spółce niemieckiej wykonanie (zbudowanie) linii produkcyjnej do wytwarzania poduszek powietrznych, dostosowanej wymogów spółki. Zleceniobiorca wykorzystał w nieznacznym zakresie niektóre elementy maszyn i urządzeń, których wcześniej używał przy prowadzeniu działalności, a które ze względu na stan techniczny i walory użytkowe nadawały się do ponownego zastosowania.
SSE-R/A (2) - Rozliczenie zdyskontowanej wartości udzielonej pomocy publicznej i kosztów kwalifikujących się do objęcia tą pomocą.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip