Pytanie: Pracownik otrzymuje wynagrodzenie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. W grudniu 2006 r. wynagrodzenie nie zostało wypłacone pracownikowi ze względu na brak środków pieniężnych na rachunku firmy. Wypłaty dokonano dopiero 2 stycznia 2007. Jakie koszty uzyskania przychodów powinny być potrącone, czy ustalone na 2006 r.? Czy w PIT-11 za 2006 r. należy wykazać niewypłacone wynagrodzenie za grudzień oraz koszty uzyskania przychodów za 12 miesięcy? – pyta księgowa z Torunia.
Pytanie: Przez pomyłkę zarejestrowałam paragon na kasie fiskalnej z zawyżoną sprzedażą (1.000 zł zamiast 1 zł). Jak powinno wyglądać skorygowanie tego błędu (zarówno na gruncie VAT, jak również na gruncie PIT)? – pyta księgowa z Lipna.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip