Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Czy jednostka, która nie ma ustawowego obowiązku do tworzenia rezerwy z tytułu odroczonego podatkowego dochodowego może tworzyć rezerwę.
Polecamy też inne komentarze i porady dotyczące rachunkowości:
Jednym z najważniejszych obowiązków wynikających z przepisów o rachunkowości jest sprawdzanie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostek, głównie z sektorów produkcji i handlu. Odbywa się to w ramach okresowych inwentaryzacji, przy czym niektóre podmioty na ich zakończenie mają czas do połowy stycznia br.
Jeżeli rozliczana przez Ciebie jednostka (inna niż banki i zakłady ubezpieczeń) spełnia warunki określone w art. 50 ust. 2 ustawy o rachunkowości, możesz sporządzić uproszczone sprawozdanie finansowe. Tutaj znajdziesz wzory uproszczonych sprawozdań.
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego sporządzany jest według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. nr 142, poz. 1020 ze zm.). W artykule znajdziesz szczegóły powiązania bilansu skonsolidowanego z pozycjami bilansów jednostek budżetowych, instytucji kultury i bilansu z wykonania budżetu.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip