Czas na dokonanie pełnego odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych upływa z końcem września. Jeśli firma jest zobowiązana do prowadzenia tego funduszu, to ostatnia chwila, aby zabezpieczyć odpowiednie środki na wyodrębnionym rachunku bankowym. Niezależnie od tego, czy przekazujesz odpis jednorazowo, czy w ratach, warto zadbać o prawidłowe wykonanie tego obowiązku, aby uniknąć problemów. Sprawdź, jak łatwo i skutecznie wyliczyć wysokość odpisu i dokonać wpłaty.
Firmy często zawierają ze swym kontrahentem umowę, na podstawie której oddają do używania składnik swego majątku stanowiący środek trwały. Czyni to co prawda bezpłatnie, czyli nie oczekując w zamian uzyskania ekwiwalentu pieniężnego, lecz z szeregiem zobowiązań po stronie biorącego rzecz, np. dokonywanie przez kontrahenta zakupów w określonej ilości u dającego przedsiębiorcy czy reklamowanie towarów/usług za pomocą przekazanych środków trwałych. Poznaj prawidłowy sposób rozliczenia i ewidencji takich transakcji.
Korzyści
Firmy tworzące ZFŚS mają obowiązek przekazywać na niego odpisy. W 2023 r.ważne jest, by pamiętać o zmianie podstawy ich naliczania, która została wyprowadzona od 1 lipca 2023 r.
Spółka z o.o., ze względu na pandemię koronawirusa zmuszona była zawiesić działalność gospodarczą. Majątek firmy składa się m. in. z samochodów, które stanowią własność oraz leasingowanych. Czy w okresie zawieszenia działalności możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne i opłaty leasingowe? Sprawdźmy.
Minister finansów zmienił wydaną wcześniej interpretację dotyczącą rozliczania wydatków związanych z samochodem będącym środkiem trwałym, który jest wykorzystywany przez przedsiębiorcę nie tylko do celów prowadzonej działalności. Obecne stanowisko jest korzystniejsze dla podatnika i pozwala zaliczyć do kosztów również odpisy amortyzacyjne od ww. aut.
Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 wskazuje zasady dokonywania odpisów z tytułu utraty wartości zarówno aktywów przynoszących korzyści ekonomiczne pojedynczo, jak i grupowo. Podział aktywów jest kolejnym krokiem w procedurze ustalania odpisu po opisanej w poprzednim numerze analizie potrzeby aktualizacji.
Firma zawarła porozumienia, na mocy których kontrahenci, którzy nie uregulowali należności w terminie, mają wydłużony termin płatności o 1 rok od pierwotnego terminu płatności. Przeterminowanie od pierwotnego terminu płatności przekracza 180 dni. Czy w takiej sytuacji dokonać odpisu na całość należności, nie naliczać wcale, czy naliczyć na część? Nadmieniam, iż dokonanie chociaż części odpisu spowoduje stratę bilansową i bardzo pogorszy wizerunek firmy przed bankami. Firma jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Jak postąpić, by chociaż trochę uratować wynik finansowy firmy i nie popaść w niełaskę banków?
CI KRS-CDO - Wniosek o wydanie odpisu z Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip