Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że opóźnienia w e-Doręczeniach nie wpływają na terminy podatkowe. Kluczowa jest data nadania pisma na adres do doręczeń elektronicznych organu podatkowego, a nie data akceptacji korespondencji przez dostawcę usługi e-Doręczenia. Oznacza to, że nawet jeśli potwierdzenie otrzymania pojawi się z opóźnieniem, podatnik nie ponosi negatywnych konsekwencji, o ile posiada dowód nadania w ustawowym terminie. Sprawdź szczegóły.
Po przeczytaniu tekstu:
Poznasz wyjaśnienie Ministerstwa Finansów dotyczące dochowania terminów podatkowych w przypadku opóźnień w e-Doręczeniach.
Polecamy też:
Od 1 stycznia 2025 r. wszystkie urzędy skarbowe, urzędy celno-skarbowe i pozostałe jednostki Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) będą gotowe na doręczanie korespondencji zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych.
Od 1 stycznia 2025 r. zaczną w Polsce powszechnie obowiązywać e-Doręczenia. Korespondencję w tej formie będą musiały prowadzić przede wszystkim urzędy i instytucje publiczne, jednak konieczność stosowania doręczeń cyfrowych dotyczy również części przedsiębiorców.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Czy spółka cywilna musi założyć adres do e-doręczeń
Prezydent podpisał się pod zmianami w e-Doręczeniach
Od 1 stycznia 2025 r. elektroniczny kontakt z większością urzędów
Już niebawem w Polsce zaczną powszechnie obowiązywać e-Doręczenia, czyli elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Od 1 stycznia 2025 r. liczba urzędów i instytucji, które będą honorować tę formę korespondencji z obywatelami, zwiększy się znacząco. Obywatele będą mogli wymieniać się z nimi pismami bezpłatnie, bez wychodzenia z domu, a załatwianie spraw administracyjnych stanie się dużo łatwiejsze.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
MF tłumaczy zalety wyrażenia zgody na e-Korespondencję
Ustawa o doręczeniach elektronicznych – nowy tekst jednolity
Nowelizacja przepisów o e-doręczeniach zgodna z postulatami przedsiębiorców
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.