Jak rozliczyć w kosztach składki zwolnione z ZUS

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 1 lipca 2021
Pytanie: Firma otrzymała ulgę z ZUS dotyczącą 100% zwolnienia ze składek ZUS - otrzymaliśmy decyzję zawierającą określoną kwotę zwolnienia. Jednocześnie w kosztach podatkowych znalazły się wszystkie składki naliczone od listy płac. Jak prawidłowo skorygować koszty -czy wystarczy wyłączyć z nich jako koszty niestanowiące kwotę składek naliczanych od strony Płatnika (składki emerytalne, rentowe, wypadkowe, FP i FGŚP), a pozostałą część kwoty z decyzji potraktować jako przychód wolny od opodatkowania?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz