Pytanie:
W wyniku weryfikacji środków trwałych w budowie komisja inwentaryzacyjna stwierdziła nieprawidłowości przy realizacji dwóch inwestycji. Pierwsza inwestycja rozpoczęta w 2010 roku dotyczyła budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W 2010 i 2013 roku jednostka poniosła nakłady na budowę powyższego środka trwałego. Od roku 2014 do końca 2020 roku w księgach rachunkowych nie ujęto żadnych kosztów związanych z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Po rozmowie z kierownikiem wydziału okazało się, że nie ma geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej sieci. Druga inwestycja dotyczyła budowy wiaty. Od 2012 roku jednostka nie poniosła żadnych nakładów na budowę środka trwałego. Budynek w rzeczywistości został postawiony, ale jeszcze nieodebrany. Czy komisja inwentaryzacyjna powinna skierować pismo do kierownika odpowiedzialnego za realizację inwestycji o złożenie wyjaśnień na piśmie? Co w sytuacji gdy przy budowie sieci nie ujęto na koncie „Środki trwałe w budowie” wszystkich faktur dotyczących inwestycji, a wydział księgowy nie ma możliwości ich odszukania?
Pozostało jeszcze 69% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.