Autor: Katarzyna Trzpioła
Dodano: 10 października 2023
Pytanie:
Powołana zarządzeniem dyrektora z lipca 2022 roku, komisji ds. oceny przydatności składnika majątku ruchomego oraz jego wyceny w sierpień zakwalifikowała składnik rzeczowego majątku ruchomego do kategorii zużytego i zaproponowała jego likwidację, po wcześniejszej próbie sprzedaży. Kierownik jednostki zaakceptował wniosek komisji i polecił wystawić na stronie BIP jednostki informacje o możliwości zakupu składnika rzeczowego majątku ruchomego. Do końca terminu składania ofert, czyli do końca sierpnia nie zgłosił się żaden z oferentów. W związku z tym kierownik jednostki polecił rozebranie pieca i jego sprzedaż na surowce wtórne. We wrześniu rozebrano składnik majątku i wystawiono OT. Elementy stalowe pozostałe z rozbiórki zostaną sprzedane w październiku. W którym momencie wycofać środek trwały z ewidencji i jakie księgowania przeprowadzić na kontach?
Korzyści
W artykule przeczytasz:
- termin wycofania środka trwałego z ewidencji
- wyksięgowanie środka trwałego w związku z jego likwidacją
Pozostało jeszcze 49% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.