Pytanie:
Jestem księgową w Urzędzie Gminy. Proszę o pomoc w zaksięgowaniu operacji split payment zarówno w jednostce, jak i w organie. Posiadamy trzy oddzielne rachunki: organ i wydatki, dochody w jednostce oraz wydzielony rachunek VAT. Otrzymałam zapłatę za fakturę na rachunek bieżący w kwocie 3.690 zł. I księguję to130-2-01/221. Od razu na rachunku pojawia się regulacja VAT z minusem -690. I to księguje: 141-01/130. Ta kwota VAT pojawia się na wydzielonym rachunku VAT 690 i księguję ją na 130-2-01/141-01. a) W chwili zapłaty za fakturę MPP (energia) z wydatków kwota z konta VAT przeksięgowała się na rachunek wydatków 690. Jak zaksięgować kwotę, która schodzi z rachunku VAT, a wpływa na rachunek wydatków? b) Otrzymałam zapłatę za fakturę na rachunek bieżący 749,93 zł brutto. Od razu pojawia sią na rachunku Regulacja VAT z -140,23. Automatycznie pojawia się ta kwota na rachunku wydzielonym VAT -143,23. W chwili zapłaty za VAT z rachunku organu kwota ta automatycznie przenosi się z wydzielonego rachunku VAT na rachunek organu. Proszę o pomoc w księgowaniu tych operacji.
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej