Pytanie:
Jako samorządowa jednostka budżetowa realizujemy zadania związane z utrzymaniem dróg. Jeden z wykonawców realizujących budowę drogi nie dokonał naprawy powierzchni drogi w ramach należytego wykonania. W ramach zabezpieczenia posiadamy gwarancję ubezpieczeniową na należyte wykonanie umowy, chcemy zrealizować w/w gwarancję w banku. Proszę wskazać, jak powinniśmy zaksięgować pieniądze otrzymane z gwarancji, czy powinny zostać przekazane na dochody organu, czy też należałoby utworzyć konto depozytowe i z tego konta zapłacić za np. zastępcze wykonanie robót naprawy drogi (jakich dokonać księgowań jeśli tak należałoby postąpić).
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej