Pytanie:
Dwóch pracowników naszej firmy pracujących jako pilarz/operator maszyny leśnej pracowali do tej pory w obrębie miejscowości, w której znajduje się nasza firma (południe Polski). Począwszy od grudnia zostali przydzieleni do pracy 500 km od swojego miejsca zamieszkania (północ Polski) dalej wykonując tę samą pracę. Do miejsca tymczasowej pracy dojeżdżają samochodem służbowym, koszty wyżywienia i noclegów pokrywa pracodawca. Do pracy na północy wyjeżdżają w poniedziałek wczesnym rankiem i wracają w piątek wieczorem. Taka sytuacja może potrwać łącznie (w różnych okresach - np. cały styczeń, połowa marca, cały kwiecień) około 3/4 miesiące. Jak prawidłowo powinniśmy zakwalifikować ich wyjazdy i z jakimi konsekwencjami się to wiąże? Czy powinniśmy wypłacać jakieś dodatki, delegacje, jeśli wszelkie koszty podróży, noclegów i wyżywienia pokrywa pracodawca? Czy pracownik może odmówić pracy w wyznaczonym miejscu? Czy musimy aneksować ich umowy?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej