Pytanie:
Gmina od 2016 r. realizowała projekt "Ochrona powietrza i zmniejszenie wykorzystania energii z tradycyjnych źródeł w Gminie" (instalacje solarne). Końcowe rozliczenie projektu nastąpiło z końcem 2020 r. Gmina otrzymała ostatnią transzę dotacji w listopadzie 2020 r., z tego rozliczenia wynika, że mieszkańcy którzy dokonywali wpłat jako wkład własny otrzymają zwrot części wpłaconej kwoty. Gmina przy wpłacie mieszkańca nie wystawiała faktur VAT, ponieważ faktury dla osób fizycznych wystawiane są na żądanie mieszkańca. W chwili obecnej mieszkańcy przychodzą do gminy i żądają faktur za dokonane wpłaty. Należy zaznaczyć, że wpłaty mieszkańców były podzielone na 3 raty, z tym że pierwsza była wpłacona już w 2016 r., druga w 2018, a trzecia w 2019 r., z czego w wyniku rozliczenia końcowego projektu z tych wpłat mieszkańców dokonany będzie na ich rzecz zwrot części wpłaconej przez nich kwoty. Jak powinniśmy prawidłowo wystawić fakturę w tej sytuacji?
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.