Pytanie:
Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Jeden z pracowników zakupił czajnik elektryczny, za który nie otrzymał faktury lecz paragon z NIP na kwotę 150 zł (powiedziano, że nie mogą wystawić faktury, ponieważ zakup nie przekracza kwoty 450 zł). W obiegu dokumentów gminnych do tej pory funkcjonowały tylko i wyłącznie faktury. Czy gmina powinna przyjąć paragon i traktować go jako fakturę uproszczoną? Czy na postawie wystawionego paragonu możemy żądać od wystawcy, aby wystawił nam fakturę do tego paragonu?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.