Moment wejścia w życie obowiązku fakturowania za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur zbliża się nieubłaganie. We wrześniu br. Ministerstwo Finansów opublikowało nowy wzór struktury logicznej FA(2), przystosowany już do stosowania w ramach obligatoryjnego KSeF. Czas zatem rozpocząć przygotowania do nowej rzeczywistości „fakturowej”. Sprawdź, jakie są największe problemy i wyzwania związane z tym procesem, jakie stoją przed jednostkami samorządu terytorialnego. Poznaj wskazówki, jak sobie z nimi poradzić.
Podatnicy powinni być gotowi na nowy model przesyłania i odbioru faktur najpóźniej od 1 lipca 2024 r. (jedynie podatnicy zwolnieni z VAT będą mogli przesyłać faktury sprzedaży w KSeF od stycznia 2025 r., jednak również powinni być gotowi na odbiór faktur zakupowych w standardowym terminie).
Zaplanuj proces wdrożenia KSeF w czasie
Wdrożenie KSeF będzie dużym wyzwaniem dla każdego polskiego podatnika VAT wystawiającego faktury, w tym oczywiście jednostek samorządu terytorialnego.
W przypadku samorządów konieczne będzie uwzględnienie w tym procesie specyfiki skonsolidowanych rozliczeń VAT JST oraz utworzonych przez nią jednostek organizacyjnych (jednostek i zakładów budżetowych).
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Oglądaj szkolenie:
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.