Pytanie:
W spółce z o.o. chcemy kupić kilka nowych środków trwałych (wózki widłowe, maszyny). Nie chcemy jednak przyjmować ich do ewidencji środków trwałych, ponieważ zamierzamy je sprzedać w ciągu roku (do tego czasu będą normalnie używane). Czy organy podatkowe mogą uznać takie transakcje za wadliwe (będą zastosowane ceny rynkowe)? Czy zakupy te możemy zaliczyć od razu w koszty działalności gospodarczej danego miesiąca? Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).