Pytanie:
Firma działająca na terenie Polski zatrudnia pracownika Niemca na terenie Niemiec. Pracownik ten nie przyjeżdża do Polski i nie wykonuje żadnych czynności w Polsce. Jak firma ta powinna rozliczyć tego pracownika? Czy płaci podatek, czy wystawia PIT-11? Pracownik ten zatrudnił księgową w Niemczech. do rozliczenia jego wynagrodzeń. Firma przelewa podatek i składki ZUS do niemieckich urzędów. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.