Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Do 31 stycznia 2025 r. płatnicy mają obowiązek złożenia dokumentów PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A za 2024 rok. MF przypomina o prawidłowym wpisywaniu danych w formularzach, w dym danych rejestracyjnych podatników. Nie ma możliwości przesłania informacji z nieprawidłowym identyfikatorem podatkowym PESEL albo NIP. Dowiedz się więcej.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
O czym pamiętać wysyłając PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A za 2024 do urzęduskarbowego.
Polecamy też:
Wpisanie prawidłowych danych, w tym danych rejestracyjnych takich jak PESEL lub NIP w informacji o przychodach pracownika, jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
Nieprawidłowy numer PESEL/NIP może uniemożliwić podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2024 rok w usłudze Twój e-PIT.
Dokumenty przekazywane przez płatników do urzędów skarbowych powinny zawierać informacje o zwolnieniach z podatku w zakresie ulgi dla młodych, a także o zwolnieniach, które wynikają ze złożonych przez podatników oświadczeń o spełnieniu warunków do skorzystania z:
Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Umożliwi to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Organizacje mogą złożyć dokumenty za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacjom, m.in. spółkom, fundacjom, stowarzyszeniom, składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika.
Użytkownicy konta organizacji mogą wysłać za pomocą e-US m. in. informacje podatkowe takie jak PIT-11, PIT-R, PIT-8C.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.