Pytanie:
Dla naszych klientów prowadzących działalność gospodarczą organizujemy konkursy. Konkursy są kierowane do firm, które w zamian za dokonanie zakupów za określoną kwotę w pewnym okresie czasu dostają od nas upominki, które nie są naszym towarem. W regulaminie mamy zapis, że podatek jest rozliczany w sposób typowy dla sprzedaży premiowej. Czy w sytuacji, gdy odbiorcami nagród są tylko firmy (w momencie przekazywania nagród mamy potwierdzenia odbioru nagród przez klientów), to rozliczenie podatku leży po stronie obdarowanego? Czy na obdarowującym spoczywają obowiązki w kwestii wykazania wartości przekazanych nagród w jakiejś deklaracji? Chcielibyśmy poszerzyć katalog oferowanych nagród o karty przedpłacone na okaziciela. Jednak przy sprzedaży premiowej nagroda nie może być przyznawana w pieniądzach. Naszym zdaniem karta przedpłacona nie oznacza tego samego, co pieniądz. Czy takie karty mogą być również przekazywane klientom jako nagrody?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).