Autor: Jakub Rychlik
Dodano: 20 listopada 2013
Pytanie:
Firma zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną mebli. Poza sprzedażą, zajmuję się także malowaniem surowych stelaży krzeseł. Na ten cel zakupuje lakier pomimo, iż nie prowadzi działalności zawiązanej z lakierowaniem (nie posiadamy lakierni) oraz bejcowaniem .W ciągu miesiąca zakupuje około100 litrów lakieru i 200 litrów bejcy - zakup wrzucany jest w koszty oraz odliczany jest VAT (KPIR). Czy firma postępuje prawidłowo odliczając faktury z zakupu lakieru pomimo, iż nie posiada stosownego zezwolenia na prowadzenie lakierni? Czy można jakoś sensownie wytłumaczyć urzędnikom skarbowym zapotrzebowanie na ten rodzaj zakupu? A może będzie lepiej jak znajdziemy kogoś z zewnątrz, kto zajmowałby się lakierowaniem i posiadał stosowne dokumenty potwierdzające działalność związaną z usługami lakierniczymi?
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).