Dokument archiwalny
Pytanie:
Spółka z o.o. w ramach swojej działalności zajmuje się sprzedażą urządzeń technicznych oraz ich serwisowaniem. Zwykle spółka sprzedaje pojedyncze urządzenia z 2, 3-letnią gwarancją, której koszt jest wliczony w kalkulację cenową produktu. Po sprzedaży klient jest zobowiązany do wykonywania płatnych przeglądów urządzenia w całym okresie gwarancji. W ramach działalności serwisowej spółka wykonuje usługi serwisowe oraz kompleksową obsługę urządzeń, Opłata za tego typu usługę jest opłatą ryczałtową. Czy spółka w ramach rozwoju i uatrakcyjnienia swoich produktów mogłaby sprzedawać swoje urządzenia w pakiecie z ich serwisem, na np. 3 lub 5 lat? Koszty serwisowania urządzenia byłyby wkalkulowane w cenę urządzeń sprzedawanych w takim pakiecie. Jakie są konsekwencje w rozliczaniu VAT oraz podatku dochodowego z tytułu takiej sprzedaży?
Pozostało jeszcze 58% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Czauderna
doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Zdobyła doświadczenie zawodowe współpracując z podmiotami świadczącymi doradztwo podatkowe, a także jako pracownica organów podatkowych. Autorka licznych publikacji o tematyce podatkowej. Specjalizuje się w opodatkowaniu podmiotów gospodarczych