Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Z treści przesłanej przez Pana umowy nie wynika wprost, by kurier miał wyłączność na świadczenie usług. Nie wynika z niej także, że zlecanie usług w jakimkolwiek zakresie właśnie tej firmie było Państwa obowiązkiem.
Zgodnie z umową miał on wykonywać konkretne, telefonicznie przekazane zlecenia. W zamian za nie miał otrzymać wynagrodzenie za konkretnie wykonaną pracę - stawka obejmowała odbiór materiału z danej placówki. W tej sytuacji zleceniodawcę obciąża, moim zdaniem, tylko zapłata za faktycznie wykonaną usługę.
Problemem może być natomiast rozliczenie usług, które zostały co prawda wykonane przez kuriera, ale w sposób niezgodny z umową. To jednak osobna kwestia, gdyż każde uchybienie kuriera należałoby oceniać osobno. W tym zakresie warto więc zawrzeć z nim ugodę.
Firma kurierska może próbować żądać odszkodowania i powoływać się na to, że kurier powinien otrzymać wynagrodzenie za gotowość świadczenia usług (jednak z umowy nie wynika taki obowiązek) w zakresie utraconych korzyści, np. kurier codziennie czekał przez dwie godziny na wezwanie do odbioru przesyłek i nie mógł w tym czasie obsługiwać innych zleceń, które do niego napłynęły. Istnieje oczywiście szansa, że będzie w stanie to udowodnić i sąd przyzna mu rację - i z tym musicie się Państwo liczyć, decydując się na spór sądowy z kurierem.
31 maja 2010 r.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.