Pytanie:
W firmie do niedawna było zatrudnionych 18 osób i nie mieliśmy regulaminu pracy i płacy, a także nie prowadziliśmy list obecności. Potwierdzeniem obecności w pracy było osobiste stawiennictwo u przełożonego. Oczywiście, dla każdego pracownika indywidualnie prowadzone są karty pracy. Obecnie zatrudniamy 21 osób, w tym 11 w pełnym wymiarze czasu pracy i 10 osób na pół etatu - w sumie w przeliczeniu na pełne etaty 16. Czy w związku z tym jesteśmy zobowiązani do sporządzenia regulaminu pracy i płacy i prowadzenia list obecności? Jakie obowiązki w związku ze zwalnianiem pracowników spoczywają na nas, jako pracodawcy?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo