Pytanie:
Mam do Państwa zapytania dotyczące rozliczenia zaległych składek ZUS w naszych księgach. Na podstawie jakich dokumentów rozliczamy te składki, czy wystawiamy jakieś dokumenty byłemu pracownikowi? Gdyby pracodawca zdecydował się na zapłacenie składek ZUS wraz z odsetkami czy może zaliczyć tą kwotę do kosztów? W jaki sposób ująć w księgach zaległe składki dotyczące pracownika i pracodawcy w momencie zapłaty ich do ZUS i zwrotu przez byłego pracownika?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mariusz Pigulski
Mariusz Pigulski - specjalista z dziedziny kadrowo-płacowej, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie. Absolwent Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania: wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.