Pytanie:
Jesteśmy firmą produkcyjną. W księgach rachunkowych mamy trzy rozpoczęte kilka lat temu inwestycje. Ponieśliśmy koszty związane z dokumentacją i pozwoleniami, ale ich realizacja nie doszła do skutku i w grudniu 2015 roku właścicielka podjęła decyzję o zaniechaniu inwestycji. Czy poniesione wydatki możemy zaliczyć do kosztów uzyskania zgodnie z art. 22 ust. 5e i czy musimy korygować VAT? Czy do wyksięgowania wystarczy tylko decyzja o zaniechaniu inwestycji?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.