Pytanie:
Jesteśmy spółką komunalną zajmującą się na terenie gminy m.in.: gospodarką wodną, gospodarką ściekową, utrzymaniem dróg, odpadami. Do poszczególnych rodzajów usług mamy założone osobne kartoteki odnośnie odbiorców i dostawców. W konsekwencji dla jednej osoby (podatnika) mamy w systemie założonych kilka kartotek. Czy taka sytuacja może mieć miejsce? Czy może, bez względu jaki to rodzaj usługi i zarówno dla odbiorcy jak i dostawcy, powinna funkcjonować w systemie tylko jedna kartoteka kontrahenta? Czy będzie miało to odzwierciedlenie w strukturach JPK_KR i JPK_CIT?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- W jaki sposób należy prowadzić kartoteki mieszkańców w gminie w zakresie świadczenia usług komunalnych?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej