Pytanie:
Z początkiem maja br. zgłoszono likwidację spółki z o.o. Spółka (mikroprzedsiębiorca) w sprawozdaniu finansowym sporządzanym w formie uproszczonej ujęła stratę dotyczącą kosztów prowadzenia rachunku bankowego oraz rezerwę na koszty sądowe związane z likwidacją. W rachunku zysku i strat za ten okres (do 30 kwietnia 2024 r.) ujęto koszty za prowadzenie rachunku bankowego (199,97), ale bez rezerwy. Rezerwy na koszty sądowe związane z likwidacją zostały zaksięgowane w kwocie wyższej (1.500 zł) niż rzeczywiste koszty (646,28 zł) na dzień przed ogłoszeniem likwidacji. Jak powinna być uwzględniona nadwyżka niewykorzystanej rezerwy w bilansie i rachunku zysków i strat?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Jak powinna być uwzględniona nadwyżka niewykorzystanej rezerwy w bilansie i rachunku zysków i strat?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 58% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Monika Czekała
Doradca podatkowy nr wpisu 14485, księgowa z kilkunastoletnim doświadczeniem, posiada Certyfikat Księgowy Ministerstwa Finansów nr 66987/2014, biegły sądowy z zakresu finansów i rachunkowości, Księgowy Roku 2017 Województwa Śląskiego, oraz finalistka innych konkursów wiedzy podatkowej i księgowej o zasięgu ogólnopolskim, takich jak Moneta Aurea 2009, Lider Księgowości 2012, Księgowy Roku. Jest właścicielką biura rachunkowego Metis Finanse Sp. z o.o.