Pytanie:
Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa nadpłaty składek ZUS z lat poprzednich w jednostce budżetowej? W 2011 r. otrzymaliśmy informację z ZUS o nadpłacie składek za 2008 r. w wysokości 811,39 zł (z czego 339,25 zł przypada na składki pracownika, a 472,14 zł na pracodawcę), która zostanie zaliczona na poczet bieżących i przyszłych składek. Kwota należna pracownikowi, po potrąceniu podatku i składki zdrowotnej, została oddana pracownikowi a kwota nadpłaty rozliczona w rozrachunkach z ZUS. Jak powinna prawidłowo wyglądać ewidencja księgowa opisanej sytuacji, mając na względzie, że kwota nadpłaty stanowić będzie dochód budżetowy? Czy kwota dochodu budżetowego będzie wynosić całe 811,39 zł, czy tylko 472,14 zł i czy kwota 339,25 zł będzie elementem kosztów w 2011 r.?
Pozostało jeszcze 59% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.