Pytanie:
Prowadzę PKPiR na zasadach ogólnych. Mam pytanie dotyczące reklamacji i zwrotów detalicznych. Czy wpisu do PKPiR dokonuję na podstawie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji za dany miesiąc? Czy łączną kwotę zwrotów/reklamacji wynikającą z ewidencji zwrotów wpisuję ze znakiem minus w kolumnie 7 księgi? Z jaką datą? Z jaką datą do rejestru VAT powinnam wpisać? Co w sytuacji, kiedy zwrot gotówki do reklamacji dotyczy( paragonu )sprzedaży dokonanej w ubiegłym roku? Czy do protokołu zwrotu/reklamacji, podpinam protokół reklamacyjny z orzeczeniem o sposobie rozpatrzenia reklamacji i potwierdzenie zwrotu klientowi gotówki? Proszę o odpowiedź na powyższe pytania i wyjaśnienie jak w PKPiR i VAT ująć poniższe przykłady: 1. Reklamacja: data zakupu towaru - 10.11.2015 r., uznanie reklamacji - 25.02.2016 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r. 2. Zwrot towaru: data zakupu - 26.01.2016 r., data zwrotu - 20.02.2016 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r. 3. Zwrot towaru: data zakupu - 05.02.2016 r., data zwrotu - 15.02.2015 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r.
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.