Ewidencja kosztów w sytuacji otrzymania faktur z opóźnieniem

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 16 czerwca 2016
Pytanie:  Moje pytanie dotyczy terminów ewidencji kosztów bezpośrednich. Otrzymuję faktury z dużym opóźnieniem. Przykładowo faktury za pasze (ferma drobiu) otrzymałam 5 czerwca (czyli dawno po zamknięciu kwietnia) z datą wystawienia 22 kwietnia. Jaką wpisać „datę dekretacji" a jaką "datę operacji" ( Rewizor - okno dekret)? Chciałabym dodać, że pasze kupione 22 kwietnia są "współmierne" do przychodu maja bo kurczaki były sprzedane dopiero w maju. Drugie pytanie dotyczy środków trwałych w budowie. Pierwsze koszty - ekspertyzy, uzgodnienia, pozwolenia pojawiły się w maju 2016 r. Otworzyłam konto „środki trwałe w budowie". Budowa rozpocznie się może za rok, a może za dwa. Czy postąpiłam słusznie, czy koszt, który zwiększy wartość początkową może tak „czekać"?

Pozostało jeszcze 41% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.