Pytanie:
W drodze przetargu podpisaliśmy w listopadzie 2024 r. umowę leasingu operacyjnego na dostawę samochodu specjalnego (śmieciarka). W listopadzie dokonaliśmy wpłaty czynszu inicjalnego. Dostawa sprzętu i rozliczanie rat leasingowych nastąpi z końcem lutego 2025. Opłatę wstępną rachunkowo będziemy rozliczać przez okres trwania umowy. Podatkowo jest to koszt w momencie poniesienia czyli odnoszony jednorazowo. Jednak w którym momencie: czy w dniu otrzymania faktury za dokonaną wpłatę (listopad 2024) czy w momencie dostawy sprzętu (luty 2025)?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- W którym momencie należy zakwalifikować opłatę wstępną w koszty?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 69% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marta Jagiełło
księgowa z wieloletnim doświadczeniem, specjalistka od rachunkowości oraz podatku VAT i prawa pracy , a także szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem