Pytanie:
Jak prawidłowo rozliczyć umowę leasingu operacyjnego, zawartą w 2006 r., dotyczącą samochodu osobowego na okres 36 rat, której okres minął w kwietniu 2009 r. Po upływie ww. okresu samochód został wykupiony za wartość ustaloną w umowie. W 2008 r., ze względu na badanie bilansu, dokonałam korekty księgowanych bieżących opłat rat kapitałowych i odsetkowych, wprowadzając samochód do ewidencji środków trwałych - w leasingu umorzenie rozliczone w koszty jedynie za 2009 r., natomiast za lata 2006 i 2007 odniesiono na wynik z lat ubiegłych. W wyniku takiego rozliczenia wartość umorzenia samochodu nie została w pełni rozliczona. Po wykupie dokonałam przeniesienia samochodu ze środków trwałych w leasingu do grupy środków trwałych. W jaki sposób rozliczyć pozostałą wartość nieumorzoną samochodu - czy rozliczyć z dochodem z lat ubiegłych, czy rozliczać bieżąco w koszty? Czy to będzie koszt podatkowy?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo