Pytanie:
W grudniu 2009 r. dokonaliśmy zakupu płyty warstwowej na kwotę 30.000 zł netto w celu dokonania modernizacji środka trwałego, jakim był budynek gospodarczy, który w założeniu miał zostać lepiej przystosowany do prowadzonej działalności. Faktura za materiał nie została uwzględniona w kosztach uzyskania przychodu, gdyż po wykorzystaniu materiału jego wartość miała zwiększyć wartość początkową środka trwałego. Został natomiast odliczony podatek VAT w ewidencji zakupu towarów i usług. Realizacja planu modernizacji nie doszła jednak do dnia dzisiejszego do skutku na wskutek zbyt dużych obciążeń finansowych oraz znacznego wzrostu nieściągalnych należności wobec naszej firmy. Nie wykazywaliśmy zakupionego materiału w żadnym remanencie przeprowadzanym od momentu zakupu do dnia dzisiejszego. W obecnej chwili odstąpiliśmy od planu modernizacji budynku i chcemy dokonać sprzedaży materiału. W jaki sposób wykazać tę sprzedaż w PKPiR oraz ewidencji sprzedaży?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krystyna Dąbrowska
Wieloletni pracownik urzędu skarbowego, specjalista w prawie podatkowym, obecnie doradca podatkowy. Od 1995 r. współwłaściciel Biura Podatkowego Praktyk s.c w Lublinie.