Pytanie:
Jednostka budżetowa w latach 2012−2015 zwolniła funkcjonariuszy, którzy nie nabyli uprawnień do świadczenia emerytalnego, więc przekazano za nich do ZUS składki emerytalno-rentowe za cały okres pełnienia służby. Była odprowadzana za nich wyłącznie składka zdrowotna. W 2017 roku dokonano korekty do ZUS w związku z błędnym naliczeniem składek, wystąpiła napłata z zapłaconych składek. Jednostka w tym roku zwolniła funkcjonariusza, który nie nabył uprawnień do zaopatrzenia emerytalnego i za niego naliczyła również do ZUS składki emerytalno-rentowe. Czy jednostka budżetowa może pomniejszyć naliczone składki w 2017 roku o nadpłatę z lat ubiegłych, czy też nadpłatę z lat ubiegłych powinna przekazać na dochody budżetowe?
Pozostało jeszcze 66% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo