Jakie składki odprowadzać od umów zleceń zawartych z pracownikami starostwa powiatowego

Magdalena Z Skalska

Autor: Magdalena Z Skalska

Dodano: 13 listopada 2017
Pytanie:  Od 30.10.2017 r. zaczynamy jako powiat realizować program unijny, w ramach którego zatrudnimy 8 pracowników na umowy zlecenia. Umowy zostaną zawarte z pracownikami Starostwa Powiatowego. Osoby te z umowy o pracę zawartej ze Starostwem Powiatowym otrzymują wynagrodzenie większe niż minimalne wynagrodzenie za pracę. Umowy zlecenia zostaną natomiast zawarte między tymi osobami a powiatem. Czy od tych umów zleceń należy pobierać wszystkie składki ZUS? Zostanie też zawarta umowa zlecenia z osobą, która jest zatrudniona u kilku innych pracodawców na podstawie umów o pracę (nie na cały etat) i wynagrodzenie z tych umów nie przekracza minimalnego wynagrodzenia za pracę. Czy od umowy zawartej z taką osobą  mam pobierać wszystkie składki? Jeżeli natomiast zawrzemy umowę zlecenia z osobą, która jest zatrudniona u innego pracodawcy na podstawie umowy o pracę i osiąga z tej umowy o pracę wynagrodzenie przekraczające minimalne wynagrodzenie za pracę, to czy od umowy zlecenia mamy pobierać składki ZUS?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Magdalena Z Skalska

Autor: Magdalena Z Skalska

Specjalista z zakresu kadr, płac i ubezpieczeń społecznych, autorka książek i licznych publikacji w tej dziedzinie. Współpracuje z różnymi branżowymi serwisami i czasopismami. Prowadzi szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz