Pytanie:
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Od 1 stycznia 2016 r. jestem zatrudniona w dwóch odrębnych firmach X i Y po 1/2 etatu. Do 31 grudnia 2015 r. w firmie X byłam zatrudniona na cały etat (za porozumieniem stron został zmieniony wymiar etatu na 1/2 od 1 stycznia 2016 r.) i z tamtego zatrudnienia pozostał mi urlop w wymiarze 15 dni. Jak od 1 stycznia 2016 r. rozliczyć urlop w firmie X? Czy zaległy urlop powinien być przeliczony jako 15 dni x 8 godz. czy 15 dni x 4 godz. (obecny wymiar czasu pracy). Jeśli w każdej z tych firm pracuję codziennie po 4 godz. to zaległy urlop odpisuję z firmy X natomiast z firmy Y bieżący? Jak rozwiązać tę kwestię?
Pozostało jeszcze 69% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.