Kto dostanie wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK

Dodano: 22 listopada 2024
Kto dostanie wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK

Polski Fundusz Rozwoju ma wynikający z przepisów obowiązek sprawdzenia, czy podmioty zobowiązane do utworzenia PPK dopełniły tego obowiązku. W listopadzie 2024 r. PFR wyśle drogą listowną wezwania do wyjaśnienia tej sytuacji do pracodawców, którzy nie zawarli umowy o zarządzanie PPK.

Korzyści 

Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:

  • Do kogo Polski Fundusz Rozwoju skieruje wezwania w sprawie PPK
  • Które podmioty są zwolnione z wdrożenia PPK
  • Jak zawrzeć umowę o zarządzanie PPK
  • Gdzie znaleźć więcej informacji na ten temat

Sprawdź też:

Rezygnacja z oszczędzania w PPK a prawo do dopłaty rocznej

Czy trzeba dokonywać wpłat do PPK po ustaniu zatrudnienia

Sprawdź, czy pracodawca może dokonać zaległych wpłat do PPK

Czy zatrudnienie samych zleceniobiorców obliguje do utworzenia PPK

Wezwanie otrzymają pracodawcy, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, ale nie widnieją w ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR. Dokument zostanie przesłany przez PFR pocztą na adres przedsiębiorcy. Pismo będzie zawierać m.in. adres specjalnego formularza w Internecie oraz indywidualny NIP i TOKEN służący do zalogowania się w nim. Wypełniając go, pracodawca będzie miał możliwość poinformowania PFR o zawarciu umowy o zarządzanie PPK albo o przyczynie niezawarcia tej umowy.

Podmioty zwolnione z wdrożenia PPK

Tylko trzy grupy podmiotów nie muszą zawierać umowy o zarządzanie PPK. Są to:

  • mikroprzedsiębiorcy, ale wyłącznie wówczas, gdy wszystkie osoby zatrudnione złożyły deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK;
  • osoby fizyczne zatrudniające osobę fizyczną − w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą;
  • podmioty, które prowadzą Pracowniczy Program Emerytalny (PPE) spełniający warunki określone w przepisach.
Pracodawcy, należący do jednej z powyższych grup mają obowiązek poinformowania PFR o przyczynie niezawarcia umowy o zarządzanie PPK, poprzez otrzymany formularz.

Zawarcie umowy o zarządzanie PPK

Jeśli pracodawca nie jest zwolniony z obowiązku wdrażania PPK, powinien jak najszybciej zawrzeć umowę o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową (PFR TFI) lub wybrać instytucję finansową, z którą chce zawrzeć tę umowę. Wszystkie instytucje finansowe, zarządzające rachunkami PPK oraz ich oferty można znaleźć na stronie www.mojeppk.pl, w zakładce „Instytucje finansowe”. Na zawarcie umowy o zarządzanie PPK pracodawca ma 30 dni od otrzymania wezwania.

Po wyborze instytucji finansowej i podpisaniu umowy o zarządzanie PPK, pracodawca powinien poinformować o tym PFR poprzez otrzymany formularz.

Pod adresem mojeppk.pl/wezwania znajduje się strona, na której dostępna jest m.in. instrukcja, w której krok po kroku wyjaśniono, kto powinien zawrzeć umowę, jak utworzyć PPK oraz w jaki sposób prawidłowo wypełnić formularz. Jest także dostępny film  w serwisie YouTube, w przystępny sposób tłumaczącego temat wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK i tego, co przedsiębiorca powinien w związku z tym zrobić.

Infolinia PFR działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00 pod numerem +48 22 703 43 63 (opłata zgodnie z cennikiem operatora).

Źródło:

www.mojeppk.pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz