Grupowe ubezpieczenie na życie – co z kosztami pracodawcy i przychodem pracownika

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Dodano: 14 lutego 2025
Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych. Zatrudniam 5 pracowników. Chciałam zaproponować pracownikom grupowe ubezpieczenie na życie. Jeśli to ja będę opłacała pracownikom to ubezpieczenie czy mogę zaliczyć wydatek w koszty działalności? Jak będą wyglądały kwestie podatkowe po stronie mojej i pracowników?
Korzyści 

Z komentarza eksperta Portalu FK dowiesz się:

  • Jakie korzyści pracodawcy daje grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników
  • Kiedy po stronie pracownika wystąpi przychód podatkowy
  • Co z przychodem pracowników, jeśli pracodawca zawrze umowę ubezpieczenia pracowniczego bez ich wiedzy

Przeczytaj także:

Czy polisę na życie można zaliczyć w koszty?

Uwaga, wypadek przy pracy – sprawdź obowiązki pracodawcy i świadczenia dla pracownika

Czy pracodawca może zwrócić pracownikowi koszty ubezpieczenia w czasie podróży służbowej

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz